Opbrengst van internetreclame blijft stijgen

De opbrengst uit internetreclame blijft groeien. Deze markt lijkt zich niets aan te trekken van andere economische trends.
Een onderzoek (PDF) van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers geeft aan dat de opbrengst uit internetreclame in 2007 zijn opwaartse trend voortzet in de Verenigde Staten.
De totale opbrengst in 2007 kwam uit op 21,2 miljard dollar, een stijging van 26 procent vergeleken met vorig jaar. De stijgende lijn zet zich al 4 jaar voort. Opbrengst in het vierde kwartaal van vorig jaar kwam uit op 5,9 miljard dollar.
Randall Rothenberg, voorzitter en CEO van IAB: "De explosieve innovatie in de industrie voorziet verkopers van nieuwe en unieke manieren om consumenten te bereiken."
Advertenties gericht op de consumentenmarkt namen wederom het grootste deel van de opbrengst voor hun rekening. Van 52 procent in 2006, naar 55 procent in 2007. Binnen deze categorie is retail een belangrijke speler die bijna de helft van de 55 procent voor zijn rekening neemt.
Ook garant voor een flinke opbrengst zijn de Ook financiële diensten zijn goed voor een flinke opbrengst met 15 procent.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
maarten
FYI: dit rapport gaat over de VS New York, NY (May 15, 2008) ? The Interactive Advertising Bureau (IAB) and PricewaterhouseCoopers LLP (PwC) today announced that the 2007 Internet Advertising Revenue Report shows Internet advertising revenues in the U.S. continued their upward climb. http://www.iab.net/about_the_iab/recent_press_releases/press_release_archive/press_release/299609?o12499=