Deel dit artikel
-

Open Social vangt investering van 1,25 miljoen euro

De Nederlandse maker van communitysoftware Open Social krijgt twee nieuwe aandeelhouders erbij in de vorm van Peak Capital en Nimbus Ventures. Zij leggen 1,25 miljoen euro in om het product en de markt op te schalen.

Vanochtend maken de partijen de investering bekend. Het op Drupal gebaseerde vier jaar oude product van Open Social gebruikt het nieuwe geld om zijn groei te versnellen.

Het bedrijf, met kantoren in Amsterdam en Enschede, heeft in Nederland bijvoorbeeld gemeentes en provincies als klant maar ook internationale organisaties als de VN en Greenpeace. Zij betalen een maandbedrag van vijfhonderd, tweeduizend of meer euro, afhankelijk van de omvang van de organisatie, voor de ‘digitale sociale smeerolie’.

Oprichter Taco Potze bouwde een systeem dat zijn klanten inzetten als social intranet, kennisplatform en e-learningomgeving, forum of een combinatie daarvan. Het coronavirus zorgt ervoor dat bedrijven hun interne en externe communicatieprocessen nog eens goed onder de loep nemen en kunnen dan bij communitysoftware als die van Potze en zijn 25 naaste collega’s terecht komen.

Met het geld wil Open Social zich duidelijker op de internationale markt profileren en zijn software doorontwikkelen. Concreet betekent dat dat het verkoopteam wordt vergroot en dat Europa en Amerika hun doelwit worden. Ondertussen wordt het product uitgebreid met nieuwe API’s, worden frontend en backend ontkoppeld en komt er ruimte voor chat, gamification en integraties met andere software en diensten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond