Deel dit artikel
-

Oprichters BinckBank richten zich op verzekeringsmarkt

Kalo Bagijn en Thierry Schaap willen met een nieuw initiatief de traditionele verzekeringsmarkt opschudden. De twee oprichters van het online BinckBank willen met Brand New Day verzekeraars op de plaats zetten.

De consument kan online een bestaande polis vergelijken met wat Brand New Day te bieden heeft en het verschil uitrekenen. Ook overstappen gebeurt online. “Met BinckBank hebben we de bankindustrie veranderd”, meent initiatiefnemer Bagijn. Die ambitie heeft hij ook op de verzekeringsmarkt.

Hij vervolgt: “Er zijn in Nederland 700.000 zelfstandige beleggers, waarvan 400.000 beleggen bij Binck. We hebben een groot deel naar ons toe weten te trekken. Maar daarnaast hebben we de industrie weten te veranderen. Wij rekenden maar 0,1 procent aan transactiekosten, de banken toen nog 1,5 procent. Andere banken zijn ons daar in gevolgd.” Voor de strategie van een lage marge en lage kosten is online ‘uitermate geschikt’, meent Bagijn.

Het voordeel van het nieuwe initiatief zijn volgens Bagijn de kosten. “We maken een hele lage marge, dat is onze strategie.” Hij geeft toe dat dat op de korte termijn slecht is voor het bedrijf, maar Bagijn ziet de kansen vooral op de lange termijn liggen. “Je houdt de marketingkosten per klant laag en zo blijven ze lang klant. De opbrengsten per klant worden geoptimaliseerd.” Hij legt uit: “We streven naar optimale klanttevredenheid. Dan worden klanten vanzelf ambassadeur voor het merk en brengen ze nieuwe klanten aan. Zo verlaag je de kostprijs per nieuwe klant. Als de klant langer klant blijft, dan verhoog je de opbrengsten per klant.”

Verder probeert Bagijn er op aan te sturen dat de vergelijkingssites hun pensioenproduct in het aanbod opneemt. Hij heeft al een gesprek gehad met Independer en ook bij andere vergelijkingssites hangt hij binnenkort aan de telefoon.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond