Deel dit artikel
-

Orange Belgium krijgt klappen van corona

Orange Belgium heeft de gevolgen van de coronacrisis echt gevoeld. Zij hebben een impact gehad op de commerciële prestaties, meldt het bedrijf. Door de sluiting van de winkels tot midden mei werden er minder nieuwe mobiele klanten binnengehaald. Bijgevolg werden er ook aanzienlijk minder toestellen verkocht.

Na de heropening van de winkels medio mei herstelden de verkopen zich al snel tot de niveaus van voor de lockdown, meldt Orange.

Verschillende projecten van B2B-integratiediensten werden als gevolg van corona stilgelegd, waardoor deze activiteit eveneens vertraging opliep. Zowel het sms-verkeer (-16 miljoen euro), roamingverkeer van klanten (-4,7 miljoen), als het roamingverkeer van bezoekers (-5,8 miljoen euro) lag fors lager.

Het aantal klanten met een mobiel abonnement steeg in het afgelopen kwartaal met 7000 tot 2,6 miljoen abonnees.

De omzet daalde met 7,9 procent tot 302,8 miljoen euro. De omzet uit retaildiensten steeg met 4,6 miljoen euro dankzij de hogere omzet uit convergente diensten. Het handelsresultaat (EBITDA) steeg 9,7 procent tot 86,0 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond