Deel dit artikel
-

‘Gedurfde tariefplannen’ bezorgen Orange Belgium solide resultaten

Orange Belgium, de tweede aanbieder van het land, telde aan het einde van de eerste helft van 2018 in totaal 2,36 miljoen klanten met een mobiel abonnement. In het tweede kwartaal van 2018 steeg het aantal nettotoevoegingen tot 26.000, in vergelijking met 21.000 in het tweede kwartaal van 2017.

Het bedrijf schrijft deze groei toe aan de ‘gedurfde, innovatieve tariefplannen’.

Orange Belgium bleef ook het verloop onder zijn kabelklanten terugdringen. Het aantal convergente mobiele klanten van Orange Belgium – deze nemen meerdere diensten af – steeg eind juni 2018 tot 207.000, wat neerkomt op 1,5 simkaarten per huishouden met een kabelabonnement.

De omzet in het eerste halfjaar van 2018 steeg van 607,4 miljoen euro vorig jaar tot 619,6 miljoen euro, ondanks de impact van de Europese roamingverordening.

De aangepaste EBITDA van de Orange Belgium-groep bedroeg in het tweede kwartaal en het eerste halfjaar van 2018 respectievelijk 66,7 en 127,3 miljoen euro, tegenover 78,1 en 146,5 miljoen euro in respectievelijk het tweede kwartaal en het eerste halfjaar van 2017.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond