Deel dit artikel
-

OTTO test shoppen met videostreams

Na een succesvolle eerste proef organiseert de Duitse e-commercegigant OTTO vanavond zijn tweede live videostream van waaruit kijkers direct aankopen kunnen doen.

Om zeven uur vanavond begint op otto.de en in de gelijknamige app de video-uitzending die twintig minuten zal duren. Pushmeldingen geven de kijkers de links waarop ze getoonde items kunnen kopen. In de chat bij de video kunnen ze vragen stellen aan de presentatoren.

Er zullen komende weken, in de aanloop naar de decembermaand, meer uitzendingen plaatsvinden. Die worden gebruikt om te testen bij welke thema’s video wel en niet werkt, welke tijden het best zijn en natuurlijk of er conversies plaatsvinden. Aankopen.

Het thema van vanavond is Inrichten & Decoreren. Er een professionele tv-presentatrice begeleidt de sessie in samenwerking met influencer Safa. Ze houdt van wit.

De eerste videosessie vond in oktober plaats, werd bekeken door 32.000 belangstellenden. Die keken elk gemiddeld zes minuten.

De gebruikte videoshoppingsoftware is van het bedrijf Lisa.

Foto: Foto Miki (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond