Deel dit artikel
-

Otto pleegt weer Russische overnames

’s Werelds een na grootste webwinkel na Amazon.com, de Duitse Otto Group, neemt de resterende aandelen van Ruslands postorderaars Direct Catalog Service en Na Dom over.

Otto koopt de laatste 10 procent van Na Dom en de resterende 30 procent uit joint venture Direct Catalog Service. Hoeveel het voor de overnames betaalt, meldt de gezamenlijke Russische uitgave van de Financial Times en Wall Street Journal niet.

De Duitsers hebben tevens een belang in social shopping site KupiVIP.ru en namen de Russische restanten uit de boedel van Quelle over. Otto zou nu jaarlijks een omzet van rond de 200 miljoen euro boeken in Rusland. Daarmee is het bedrijf op verscheidene vlakken actief met ‘verkoop op afstand’ in de modesector.

Internethandel staat daar nog in de kinderschoenen, maar vanwege de bevolkingsomvang van 140 miljoen circuleren er al dermate grote bedragen dat kleinere westerse uitgevers en exploitanten er nog maar moeilijk significante overnames kunnen plegen.

Otto boekte in 2008 een online omzet van 5,5 miljard euro.

Foto: Peter Becker (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond