Deel dit artikel
-

Overture wijzigt naam in Yahoo

Overture maakt aanstalten zijn naam in Yahoo te veranderen. Vanaf volgend kwartaal heet Overture 'Yahoo Search Marketing Solutions' in de Verenigde Staten. In Search Marketing Solutions worden zowel producten op het gebied van gesponsorde zoekresultaten als Yahoo's 'paid inclusion'-producten ondergebracht.

Met het wijzigen van de naam lijkt Yahoo te willen benadrukken dat het handiger is om als bedrijf onder een merknaam te opereren (net zoals Google en MSN dat doen). Na de voltooiing van de naamswijziging in de thuismarkt  zal op een later tijdstip dit jaar de nieuwe naam worden geïntroduceerd in Overture’s internationale markten, met uitzondering van Korea en Japan. Wanneer Overture Nederland de naam Yahoo krijgt, is nog onduidelijk.

“Zodra Overture onder de Yahoo! merknaam gaat opereren in de Verenigde Staten worden de namen van verschillende producten uit het aanbod eveneens gewijzigd,” zo laat Overture weten in een persbericht.

In lijn met de naamswijziging zegt Yahoo ook een nieuw ’Advertising Solutions Centre’ in de Verenigde Staten te lanceren waar bedrijven zogeheten ’Yahoo Search Marketing Solutions’ producten kunnen inkopen.

Daarnaast biedt het  ’Advertising Solutions Centre’ marketeers informatie over Yahoo’s toegepaste media-oplossingen, waarmee toegang wordt geboden tot het complete productaanbod op het gebied van ’performance marketing’ en ’brand advertising’ op internet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond