Deel dit artikel
-

Oxxio laat app maandelijks testen bij TamTam

Energieleverancier Oxxio gaat binnen het lab van Digital Agency TamTam in Amsterdam zijn app met grote regelmaat testen om de gebruiksvriendelijkheid te verhogen.

Niet alleen zal iedere klik, aanraking of veeg worden geregistreerd, ook worden de gezichtsuitdrukkingen en stem van gebruikers vastgelegd.

Volgens Joos Luteijn, manager E-Business bij Oxxio, zijn er genoeg voorbeelden van ontwerpen die op papier prachtig lijken, maar in de praktijk slecht scoren op gebruiksvriendelijkheid en conversie. ‘Daarom maken we bij iedere release gebruik van het lab, waar we de app door een aantal gebruikers (klanten en niet-klanten) laten testen.’

Het lab is ingericht bij TamTam in Amsterdam. Gemiddeld worden consumenten daar zo’n 45 minuten door een expert ondervraagd over specifieke onderdelen van de site of app. De resultaten worden na elke test gerapporteerd.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond