Deel dit artikel
-

De Persgroep vervolgt campagne rond Krantenmens

De Persgroep gaat door met haar campagne rond de Krantenmens. Digital first agency Shoq en de Persgroep zijn begin 2019 gestart met het tonen van de voordelen die het lezen van de krant met zich mee brengt. Met de insteek ‘een Krantenmens heeft het gemakkelijk’ snijdt het mediabedrijf per campagne verschillende onderwerpen aan die voor de consument van toegevoegde waarde zijn.

Het vertrekpunt van de campagne is het inzicht dat de consument in de huidige maatschappij elke dag overladen wordt met een berg aan informatie. Dit neemt alleen maar toe en problemen als #fakenews en informatie-overload zijn aan de orde van de dag. De campagne speelt hierop in door de betrouwbaarheid van de krant voorop te stellen.

Naast het begrip De Krantenmens, is het platform Krant.nl een belangrijk onderdeel van de campagne. Hier vindt de consument een herkenbare locatie om tot het lezen van de krant over te gaan. Men vindt daar het overzicht van de 11 dagbladen die bij de campagne zijn aangesloten om de krant te kiezen die bij hen past (print/ online abonnementen).

De campagne is op maandag 9 september 2019 gestart met een tv-commercial en zal de aankomende weken orden met een landelijke direct mail en een gelaagde online campagne.

Credits
Opdrachtgever: De Persgroep
Verantwoordelijk: Cornel van Buuren en Dennis Brouwers
Bureau: Shoq Amsterdam
Creatief Directeur: Alexander Kosman
Account: Joke Ploeg
Art Director: Tom Klaver
Copywriter: Sebastiaan Witteveen
Agency producer: Gerben Molenaar
Productie: MyChannels
Producer: Cees Clous / Pascal Hielkema
Regie: David van der Vegte
DOP: Paul Damen
Motion Graphics: Skelter.tv
Audio & Music: Nine Yards Audio
Onlinemedia: Pink marketing
Onlinecreatiebureau: Pünktlich

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond