Deel dit artikel
-

Philippe Remarque mag Persgroep in het digitale tijdperk loodsen

Philippe Remarque wordt per 1 september journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de uitgever. Een belangrijke opdracht wordt de digitalisering van de journalistiek in goede banen te leiden.

Remarque stopt na ruim negen jaar als hoofdredacteur van de Volkskrant. De procedure voor het benoemen van de nieuwe hoofdredacteur wordt op korte termijn in gang gezet. Remarque blijft de Volkskrant leiden tot 1 september.

Naast journalistiek directeur wordt Remarque tevens directeur-uitgever van de titels de Volkskrant, Trouw en Het Parool in Nederland. Erik van Gruijthuijsen, nu directeur journalistiek van de Persgroep Nederland, wordt directeur-uitgever van ADR Nieuwsmedia, de groep met AD, zeven regionale titels en videobedrijf MyChannels.

Remarque zegt over zijn benoeming: ‘Het is de taak van onze generatie om de journalistiek het digitale tijdperk in te loodsen, met behoud van inhoud en kwaliteit. De uitgever speelt daarbij een cruciale rol, heb ik gemerkt. Ik wil met de redacties de kansen van de digitalisering grijpen, valkuilen vermijden en nieuwe wegen inslaan. Door ICT, data en journalistiek slimmer te combineren, wil ik bijdragen aan de groei van het aantal lezers.’

De Persgroep is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. Ook is het bedrijf eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Independer, Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder.nl, Sportnieuws, Hardware.info en Tweakers.

Foto: Persgroep

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond