Deel dit artikel
-

Personal shopper Scottybons koopt B-Dressed

Scottybons van Noor de Bruijn neemt concurrent B-Dressed over. Online personal shopping voor vrouwen begint in Nederland aan te slaan. Hoewel nog een kleine markt is er wel sprake van dubbelcijferige groei.

Beide bedrijven zijn nog geen jaar oud en richten zich op kledingadvies voor vrouwen. Wel bedienen ze een ander segment, waardoor koper Noor de Bruijn de twee labels als complementair omschrijft. “Ook al is het wellicht niet vanzelfsprekend om als start-up op het overnamepad te gaan, dit was een ‘once in a lifetime opportunity’”, aldus de oprichtster van Scottybons.

Het bedrijf uit Hilversum is het eerste half jaar van zijn bestaan fors gegroeid met zo’n vijftien procent per maand. In de eerste zes maanden bestelt één op de vijf klanten een tweede, derde of zelfs vierde kledingbox. Dat doen ze na een telefonische intake. Op basis daarvan krijgen ze een stijladvies en een doos met kleding. Het concept doet denken aan wat The Cloakroom en House of Einstein doen voor mannen.

Waar Scottybons zich richt op hogeropgeleide vrouwen van dertig jaar en ouder, begeeft B-Dressed zich op een jongere markt waar de klanten meer gefocust zijn op budget. Afgelopen najaar hield oprichtster Berbel van Ass een crowdfundingscampagne om vijftigduizend euro op te halen.

De Bruijn denkt na over uitbreiding naar de Vlaamse markt en wil een mobiele app ontwikkelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond