Deel dit artikel
-

Pinterest wil bereik bedrijven vergroten

Pinterest heeft Pinterest Propel opgericht, vooralsnog alleen in de VS en Canada. Een dienst waarbij het platform zich geheel richt op het maximaliseren van het bereik en verhoging van conversie van bedrijven. ‘We leren je het insluiten van je bedrijfslogo in een pin en je krijgt tips op het gebied van fotografie,’ zegt Ben Silbermann, CEO en medeoprichter van het bedrijf, in het jongste nummer van Emerce dat deze week verschijnt.

Het is maart 2010 als Silbermann samen met Paul Sciarra en Evan Sharp de basis voor Pinterest legt. Een platform dat zich vanaf dag één profileert als een app ‘to help people discover and do what they love’. En dat dus niet, zoals velen denken, geplaatst moet worden in het socialmediarijtje met spelers als Twitter, Facebook en Snapchat.

Tegenwoordig speelt e-commerce ook een belangrijke rol bij het platform. Silbermann: ‘In het algemeen zien we dat onze actieve gebruikers, Pinners genaamd, geneigd zijn om meer te kopen en ook meer geld uit te geven dan zij die niet actief ideeën vastleggen. En dat als ze iets kopen, ze dat ook nog eens bovengemiddeld graag delen met hun vrienden. Overigens is slechts 25 procent van alle pins op ons platform user generated. Het overgrote deel is dus gerelateerd aan merken, uitgevers dan wel bloggers.’

De Buyable Pins, waarbij direct artikelen kunnen worden gekocht, zijn vooralsnog alleen in de Verenigde Staten beschikbaar. ‘Vergeleken met grote partijen als Google en Facebook hebben wij een unieke uitgangspositie. Wij weten wat je in de nabije toekomst wilt. Daarnaast blijkt dat maar liefst 93 procent van onze gebruikers via ons platform tot aankoop overgaat. En dat we met slechts één impressie vijf keer meer in-store verkoop weten te realiseren in elke branche op ons platform.’

Lees het hele interview in het jongste nummer van Emerce. Word lid van Emerce voor 119 euro per jaar en ontvang een jaar lang Emerce magazine (zowel print als digitaal) inclusief diverse specials waaronder Emerce 100, de 250 pagina’s dikke eGuide en speciaal ledentarief voor meer dan twintig Emerce-events.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond