Deel dit artikel
-

Pinterest zet stap naar advertentieprogramma

Pinterest gaat zijn site meer personaliseren. Gebruikers die sites hebben bezocht met een Pin It-knop krijgen aanbevelingen te zien. Het is een eerste stap op weg naar een volwaardig advertentieprogramma.  

Pinterest begint bescheiden: wie webpagina’s heeft bezocht met gesponsorde pins van bijvoorbeeld modehuis Gap en vervolgens op Pinterest kijkt, heeft kans dat hij op het prikbord van de retailer wordt gewezen.

Heel veel meer stelt het programma nu nog niet voor, maar het is duidelijk dat hiermee de fundamenten worden gelegd voor een volwaardig advertentieprogramma. Pinterest verkoopt momenteel geen advertenties op de site. Het prikbord verdient geld met sponsors die eigen pagina’s inrichten.

De aanstelling van John Yi vorige maand wijst erop dat Pinterest in de toekomst ook een Pinterest API komt. Daarmee krijgen marketeers meer inzicht in wie hun pagina’s bezoeken.

Gebruikers die niet gevolgd willen worden, kunnen zich overigens afmelden, iets dat privacyorganisaties waarderen.

Deel dit bericht

1 Reacties

Babs Sturkenboom

Wat goed om te lezen dat Pinterest ook met een API komt in de toekomst. Het is voor marketeers zeker belangrijk om meer inzicht te krijgen in de bezoekers van hun social media kanalen zoals Pinterest. Zodra de API klaar is zullen we bij Prooflink, het platform voor loyaliteit en activatie, hier ook gelijk op inspelen. Dan kunnen we naast bijvoorbeeld Facebook, Twitter, Foursquare en Instagram ook betrokken gedrag meten, stimuleren, waarderen en belonen op Pinterest.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond