Deel dit artikel
-

Powned sluit samenwerking met andere omroepen niet uit

Omroep Powned, dat zich al geruime tijd alleen online manifesteert, is in gesprek met WNL over samenwerking, maar sluit ook een fusie met BNNVara niet uit. ‘Misschien is het vloeken in de kerk, maar een omroep als BNNVara past beter bij ons dan Omroep MAX,’ vertelt oprichter Dominique Weesie aan het AD.

PowNed lanceerde maandag een nieuwe huisstijl om te benadrukken dat de omroep niet langer ‘dat vervelende jongetje uit de klas met die eeuwige snottebel’ is.

Het befaamde roze PowNed-logo heeft een grafisch cleaner uiterlijk gekregen. De koerswijziging wordt verder gemarkeerd met een kleurverloop van het oude magentaroze naar lichtpaars.

Volgend jaar moet Powned 150.000 leden hebben om te kunnen blijven uitzenden. De omroep heeft er nu 25.000. Minister Slob komt binnenkort met een brief over de herinrichting van het bestel. Daarin is het ledenaantal straks wellicht niet meer bepalend voor het bestaansrecht van de omroepen en het daarbij behorende budget, maar daarover is geen zekerheid.

‘Wij zijn met iedereen in gesprek, want je moet wel, maar het zou ook kunnen zijn dat we met WNL een vuist maken. Het is allemaal oriënterend,’ aldus Weesie.

De komende tijd blijft Powned naar eigen zeggen vol gas geven: lineair én online, voor de grootste fanbase van Nederland. Met content die schuurt, breekt met conventies en waar iedereen wel een mening over heeft.

Foto: Hans Tak

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond