Deel dit artikel
-

Print.com koopt designplatform voor websites en campagnes

Online printplatform Print.com kondigt de overname aan van Converdy, een omgeving voor het creëren van commerciële websites en actiepagina’s.

Achter de schermen werken de bedrijven al wat langer op technisch vlak samen. Daardoor kunnen klanten van Print.com, creatieve professionals en resellers van print, drukwerk en gepersonaliseerde producten, zonder al te veel moeite een campagnesite lanceren. Dat kan met eigen ontwerpen of paginatemplates, bijvoorbeeld voor de verkoop van kerstkaarten of relatiegeschenken, of de beeldbank van Print.com.

Converdy blijft op middellange termijn als apart merk naast Print.com bestaan. Het kleine team, gevestigd in Amsterdam, blijft zijn eigen routekaart uitrollen maar doet dat wel in samenspraak met de technici in Deventer.

Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden de partijen voor zich.

Klanten van Print.com zijn doorgaans resellers van printproducten. Met de dienstenuitbreiding moeten zij makkelijk een website bij hun producten kunnen maken. Daarbij is het ook mogelijk contactgevels vast te leggen om later te gebruiken voor reclamedoeleinden.

Oprichter Marco Aarnink zegt in een persbericht: “We willen een platform creëren waar professionals alle mogelijke tools vinden om samen te werken aan projecten, elkaar te inspireren en uiteindelijk meer verkoop te realiseren. Van creatie tot print, publicatie en distributie.”

Aarnink verkocht in 2014 zijn bedrijf Drukwerkdeal aan Vistaprint voor 24 miljoen euro.

In de eerste helft van 2018 besloot de ondernemer om in de drukwerkwereld nog een keer een ontwrichtende speler te lanceren in de vorm van Print.com. Het bedrijf wil verschillende vormen van toegevoegde waarde bundelen rondom printproducten. Het simpel helpen bouwen en lanceren van websites is daar slechts een voorbeeld van.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond