Deel dit artikel
-

Proforto krijgt investering van half miljoen

De webwinkel voor bedrijfskleding Proforto krijgt een kapitaalinjectie van een half miljoen euro. Het geld wordt gebruikt voor Europese expansie.

Met de investering neemt het meerdere software-ontwikkelaars aan en maakt het een professionaliseringsslag in de organisatie. Binnen drie jaar wil Proforto de nummer één in Europa zijn.

De onderneming uit Nijmegen werkt volgens een vrij uniek concept. Allereerst is het gespecialiseerd in bedrijfskleding. Dat is een vrij breed segment omdat de items variëren van keukenschort tot ademhalingsbescherming en van kruiwagen tot ziekenhuisschoeisel. Daarnaast houdt het bedrijfs ondanks zijn miljoenenomzet geen eigen voorraad aan.

Proforto ontwikkelde software om orders direct naar de leveranciers te sturen. Van hen wordt verwacht dat ze binnen 24 uur leveren. Het assortiment bestaat uit 150.000 producten van 120 merken.

Dit concept wil Jelle Gudden met zijn team met het nieuwe geld naar het buitenland gaan uitrollen. “We streven in 2018 naar tien procent marktaandeel van de Europese online markt. Op dit moment is dit in Nederland al het geval. De komende jaren wordt sterk ingezet op het veroveren van de 15 belangrijkste markten in Europa. Naast landen als Duitsland, Italië en de UK zijn opkomende e-commerce markten als bijvoorbeeld Polen, Scandinavië en Turkije interessant.”

Foto: Zürichs Strassen (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

piet

Eindelijk eens een online retailer die het wel goed doet!

Schoolvoorbeeld voor veel andere retailers.

Peter

Internationaal keihard opschalen!

Mooi werk, Duitsland veroveren. Succes.

Natasja Voogd

Kom op Erwin…. De belangrijke vraag “WIE heeft geïnvesteerd” in Proforto wordt niet beantwoord. Van Emerce verwachten we meer antwoorden en inzichten!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond