Deel dit artikel
-

Publicis Group wil ‘toveren’ met kunstmatige intelligentie

Publicis Groupe heeft een AI aangedreven innovatieplatform onthuld genaamd Marcel. Die moet helpen om het interne creatieve proces te versnellen.

Marcel is volgens het internationale reclamebedrijf de eerste stap in een nieuw tijdperk van creativiteit en innovatie in de communicatiesector wereldwijd.

Het platform wordt gevormd rond vier belangrijke pijlers: kennis, connectiviteit, kansen en productiviteit.

Het idee is dat Marcel bijvoorbeeld gelijkgestemde medewerkers vindt en verbindt, afhankelijk van de behoeften, interesses, gedragspatronen en wensen.

Maar ook verkort Marcel arbeidsintensieve processen, zoals uren en uitgaven registreren. Marcel kan ook proactief relevante kennis, connecties en kansen delen.

Marcel is een mobiele applicatie op zowel Android als iOS. Naast spraak wordt uiteraard ook tekstinvoer geaccepteerd.

Publicis Groupe zal in januari 2019 beginnen met de uitrol van Marcel onder haar 80.000 werknemers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond