Deel dit artikel
-

Publicis trekt 500 miljoen euro uit voor (digitale) overnames

Publicis, de moeder van LBi, wil jaarlijks 500 miljoen euro reserveren voor overnames. Dat heeft CFO Jean-Michel Etienne van het mediabedrijf gisteren bekendgemaakt op een bijeenkomst van investeerders bij LBi in Londen.

Het zou daarbij vooral gaan om digitale activiteiten in landen als Rusland, China, Turkije en India. 75 procent van de totale omzet van Publicis moet eind 2018 komen van digitale marketing en opkomende markten.

Recente overnames in dit verband waren het Nederlandse Lost Boys International en softwarebedrijf Neev uit India.

Etienne was optimistisch over de ontwikkelingen dit jaar. Hij verwacht groei van 3,2 tot 3,6 procent. Publicis zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2013 licht stijgen naar iets meer dan twee miljard dollar. Europa blijft echter lastig.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond