Reclame-exploitant bioscopen in narrowcasting

Cineview, de bioscoopreclame-exploitant, breidt haar werkterrein uit naar buiten de filmzalen. Voor narrowcastingbedrijf M-Media gaat ze in Noord-Nederland de regionale beeldreclame bij 15 McDonalds verzorgen. Cineview zoek aansluiting bij nog 3 à 5 narrowcastingbedrijven om in heel Nederland regionale advertenties op ´winkel-tv´ te kunnen exploiteren.
Via een nieuw opgerichte dochteronderneming begeeft Cineview zich op de narrowcastingmarkt. Eerder deze maand werd daartoe Multiview opgericht.
Voor M-Media gaat Multiview regionale adverteerders zoeken wiens reclame in 15 fast food restaurants worden getoond op de as Groningen-Zwolle. Tijmen Bos, directeur van M-Media, bevestigt de samenwerking.
Het betreft volgens Bos een proef van enkele maanden. Na afloop van de 2 maanden durende pilot wordt bekeken of een bioscoopbedrijf ook voor buiten de filmzalen beeldadverteerders weet te vinden. Volgens Cineviews nieuwe directeur Jussi Elkholm is dat geen probleem. “Onze kracht ligt juist in regionale mediaverkoop. We hebben rechtstreeks contact met de adverteerders.”
De narrowcastingschermen bij de 227 McDonalds-ketens tonen een combinatie van nationale en regionale reclame. Multiview gaat het regionaal georienteerde deel verzorgen.
Behalve bij McDonalds verzorgt Multiview bij wijze van proef ook narrowcastingreclame bij twee kinderpretparadijzen, bij Dolle Pret in Almelo en bij Monkey Town in Amersfoort.
Voor 550 bedrijven verzorgt Cineview reeds de reclame in bioscopen, verspreid over heel Nederland. De narrowcastingactiviteiten hoopt Cineviews nieuwe dochter ook buiten Noord-Nederland uit te breiden. Elkholm zoekt aansluiting bij 3 en hooguit 5 Nederlandse narrowcastingbedrijven om landelijk op regionale schaal te kunnen opereren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond