Deel dit artikel
-

Reorganisatie Dutch Digital Design compleet

De Stichting Dutch Digital Design, die zich inzet voor zichtbaarheid van het beste Nederlandse digitale werk in binnen- en buitenland, heeft een nieuw bestuur en Raad van Advies aangesteld. Ook is het communicatieteam benoemd en zijn 24 curatoren aangetrokken om nieuw digitaal werk te beoordelen.

Met de nieuwe organisatie is de stichting naar eigen zeggen in staat Nederlands digitaal design ook internationaal verder op de kaart te zetten. ‘We werken aan zichtbaarheid en de verbinding van talent met bureaus, waarmee we een sterke basis leggen voor de toekomst van Nederland op dit gebied.’

Het bestuur van de stichting bestaat voortaan uit Suzanne Visser (Kaliber Interactive), Sebastiaan Scheer (MediaMonks), Alain Dujardin (Greenberry) en Bert Hagendoorn (voorzitter). De communicatieafdeling is samengesteld uit Hoofd Communicatie Melanie van Gelderen (freelance), merkstrateeg Wouter Boon (Boon Strategy) en artdirector Jop Quirindongo (Lowres Creative Studio). De Raad van Advies bestaat uit Naomi van Stelten (Grrr), Dick Buschman (ACHTUNG!), Harald Dunnink (Momkai), Daniel Sytsma (Studio Kraftwerk) en Gert Franke (CLEVER°FRANKE).

Sinds maart is Dutch Digital Design een zelfstandige stichting met bureaus en merken als partner. Het beste werk krijgt aandacht via sociale kanalen, pers, mediapartners als Adformatie en The Drum en op events. Binnenkort komt daar een platform bij: Momkai en Nok Nok Studio werken samen aan een nieuwe site, waar het werk ook op te zien gaat zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond