Deel dit artikel
-

Resultaat Tradedoubler blijft onder druk

Tradedoubler noteert over het vierde kwartaal van 2015 een omzetdaling van veertien procent tot 42,5 miljoen euro. Het performancemarketingbedrijf blijft worstelen.

Voor de wind gaat het al jaren niet bij Tradedoubler en de laatste kwartaalcijfers zijn illustratief voor het afgelopen jaar (Pdf). De jaaromzet daalde met zeven procent, maar de grote klap wordt pas eind 2015 genomen. Grote klanten vertrokken en dat drukt het resultaat.

Wat nieuw getekende klanten als Carrefour, L’Oreal, Bwin, Coop, Allianz en RetailMeNot gaan opleveren, zal in de komende maanden moeten blijken.

De winst (ebitda) was twee miljoen negatief, mede veroorzaakt door een afschrijving op goodwill van de activiteiten in Frankrijk. Kosten: acht miljoen euro.

CEO Matthias Stadelmeyer bouwde afgelopen jaar aan nieuwe diensten voor zijn veelal internationaal werkende klanten. Nieuw zijn zaken als Cookieless Tracking, User Journey Reporting en het businessintelligencesysteem. Ook de samenwerking met Payoneer moet sitebeheerders beter bedienen. De psp kan uitgevers internationaal snel direct uitbetalen in eigen valuta.

Stadelmeyer ziet komende zomer zijn CFO vertrekken en gaat mogelijk nog duidelijker de hete adem van zijn nieuwe aandeelhouder Reworld Media voelen. De Fransen stapten in maart 2015 in voor 19,1 procent en breidden dat in december 2015 uit tot 29,95 procent.

Foto: Robert Anders (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond