Deel dit artikel
-

Resultaten AdLink ‘zeer teleurstellend’

AdLink boekt over het tweede kwartaal, in de woorden van het moederbedrijf, “zeer teleurstellende” resultaten.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Hi Media gisteren publiceerde. AdLink maakt sinds juli 2009 deel uit het Franse internetbedrijf.

“De resultaten in Nederland en Duitsland zijn dermate teleurstellend dat de groep heeft ingegrepen in het lokale management en een grote reorganisatie doorvoerde in het tweede kwartaal. Dit heeft een negatieve impact op de winstgevenheid van beide organisaties”, aldus Hi Media.

Daarmee lijken de Fransen het bericht te bevestigen als zou de Nederlandse leiding van AdLink zijn vervangen. De LinkedIn-profielen echter van Ulke Verkerk en René Zeedijk melden nog dat beiden werkzaam zijn bij het advertentienetwerk.

Hi Media heeft in nagenoeg heel West-Europa kantoren waarmee het adverteerders en uitgevers bedient met reclame- en mobiele diensten.

De omzet over het tweede kwartaal steeg afgelopen jaar met 53 procent tot 57,7 miljoen euro (PDF). Het nettoresultaat houden de Fransen voor zich.

In de komende twee kwartalen richt Hi Media zich op het uitrollen van, wat heet, performance marketing-diensten. Dat is in de regel een aanduiding voor affiliate marketing. Dat is een uitbreiding van het huidige dienstenpakket. Hoe en wanneer deze diensten op de Nederlandse markt worden aangeboden is vooralsnog ongewis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond