Deel dit artikel
-

Multichannelers doen het beter dan pure webwinkels

Voor het eerst sinds lange tijd was de online omzet in Nederland weer wat hoger, 5 procent hoger dan in juli 2021.

Webwinkels hebben weliswaar 0,7 procent minder omgezet, maar de omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), groeide met 12,9 procent.

De online omzet van kleding, de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de omzet van overige online deelbranches lag in juli 2022 hoger dan in juli 2021. De omzet van consumentenelektronica lag in juli 2022 lager dan een jaar eerder.

De totale detailhandel heeft in juli 5,5 procent meer omgezet dan in juli 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was echter 1,5 procent lager, als gevolg van de verminderde koopkracht. De omzet van de non-foodsector en foodsector groeide met respectievelijk 2,9 procent en 9,0 procent.

De omzet van de non-foodwinkels groeide in juli 2022 met 2,9 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was echter 2 procent lager dan een jaar eerder.

De drogisterijen, de winkels in schoenen en lederwaren, de winkels in kleding en de winkels in recreatieartikelen hebben in juli meer omgezet dan in juli 2021. Daarentegen hebben andere deelbranches zoals de winkels in meubels en woninginrichting, consumentenelektronica en witgoed en de winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren) in juli minder omgezet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond