Deel dit artikel
-

Salesforce: ‘Twitter is toch niets voor ons’

Ook Salesforce gaat geen bod uitbrengen op Twitter. Dat heeft CEO Marc Benioff vrijdag bekend gemaakt. Volgens hem is Twitter ‘niet de juiste keuze voor ons’.

Of dat besluit is genomen onder druk van de aandeelhouders is niet duidelijk. Die waren naar verluidt niet bijzonder gecharmeerd van het idee om Twitter over te nemen. Salesforce richt zich met relatiebeheer en sinds kort e-commerce vooral op de zakelijke markt.

Benioff bleef tot gisteren echter onduidelijk over zijn plannen. ‘Natuurlijk moet je er naar kijken, wij kijken naar alles’, verklaarde hij begin oktober. Benioff gaf wel toe dat hij aan de onderhandelingstafel heeft gezeten.

Al eerder waren Disney en Google afgehaakt, waardoor er nu helemaal geen gesprekspartners voor Twitter meer zijn.

Na het nieuws daalde de koers van Twitter wederom met 5 procent, die van Salesforce steeg juist.

Deel dit bericht

1 Reactie

Tim

Twitter staat vol spam en geneuzel van mensen die denken dat ze wat belangrijks te vertellen hebben. Zoals mensen die tijdens presentaties foto’s gaan maken van de slides en deze doorsturen met een tekstje erbij als ‘very interesting presentation from (insert random name) #netwerking #is #fun’.

En met tweets van mensen die bedrijven op hun knieën willen krijgen door in het openbaar te klagen dat de internetverbinding niet werkt. En er dan achter komen dat het niet handig is om je router in de kelderkast te plaatsen als je op zolder GTST wil terugkijken.

Toegevoegde waarde van Twitter? Eigenlijk alleen live berichten met betrekking tot actualiteit. Voor de rest is het te vluchtig en onoverzichtelijk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond