Deel dit artikel
-

Salesupply naar Brazilië, Rusland en V.S.

Salesupply breidt zijn activiteiten uit naar buiten Europa. Het adviesbedrijf gaat Nederlandse webwinkeliers helpen bij het openen van filialen in Brazilië, Amerika en Rusland.

Daartoe worden nu de voorbereidingen getroffen. De activiteiten in Brazilië en Amerika gaan nog dit jaar van start, die in Rusland in 2013. “We helpen bij het lokaliseren van webshops en gaan in deze nieuwe gebieden ook warehousing en fulfillment bieden. Dat doen we in samenwerking met partners”, aldus Jeroen Leenders.

De lokaliseringsactiviteiten van Salesupply gaat twee kanten op. Het bedrijf helpt Nederlandse bedrijven uitbreiden naar het buitenland, maar ook buitenlandse bedrijven naar Nederland. Het werkt daarbij vanuit tien Europese kantoren.

Leenders ziet nu vooral een trend onder Duitse bedrijven om onze markt te betreden. “Ze zijn hier minder kwijt aan marketing, omdat Nederland kleiner is. Bovendien bieden ze goede prijzen en hanteren goede marges. We brachten zelf onlangs bandenspecialist ATU naar Nederland.”

Het Wijchense bedrijf bracht eerder al ondernemingen als Fonq, Greetz, OModa en Nike naar het buitenland. Daarbij speelt het overwegend een adviserende rol, maar kan praktische ondersteuning bieden met marketing en klantenservice.

“Wij leven van cultuurverschillen. De e-commercemarkt blijft groeien.”

In Amerika wil het bedrijf lokale ondernemingen naar Europa helpen overstappen. Amerikaanse bedrijven zien Europa vaak als een homogene markt. Daarbij gaan ze voorbij aan de verschillende lokale gebruiken (Duitsers zetten euroteken achter een bedrag), culturen (wijze van aanspreken of design). De Nederlandse onderneming kent de lokale gebruiken van tien Europese markten en biedt die kennis binnenkort transatlantisch aan.

De Russische markt wordt interessant geacht vanwege zijn omvang. De Braziliaanse vanwege de ondernemerskansen die het de komende jaren kan bieden. De komst van de Olympische Spelen en het WK Voetbal zorgen ervoor dat het land zijn economische en digitale infrastructuren ziet verbeteren. “En waar de middenklasse groeit en welvarender wordt, groeit ook e-commerce. Misschien niet direct, maar zeker met de jaren.”

Duitsland, Engeland, Frankrijk, Zweden en Nederland zijn volgens Leernders stabiele markten. “We zijn nu op zoek naar groeimarkten.”

Foto: Beraldo Real (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

leo

Prima artikel, het is al bijna een international!!
Heel veel succes
Leo

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond