Deel dit artikel
-

Samenwerking ClearSense en Moniforce

Zoekmachinemarketing-bedrijf ClearSense en Moniforce, dat is gespecialiseerd in webanalytics, gaan samenwerken. Ze hebben een samenwerkingsverband gesloten voor tracking en tracing van zoekmachinemarketing. Daarmee kunnen klanten van Clearsense zien wat het rendement van hun campagnes is.

De online tracking en tracingdienst richt zich volledig op het in kaart brengen van de return-on-investment van zoekmachinemarketing. Dit gebeurt door informatie uit de rapporten van Google en Yahoo/Overture te combineren met data uit webSensor over dat deel van het webverkeer dat via zoekmachines op een bepaalde site terecht is gekomen.

ClearSense verwacht hiermee klanten beter te kunnen adviseren en tevens een totale dienstverlening te realiseren. “Wij zien dat online marketing groeit ten koste van offline marketing. Het goed inzichtelijk maken van de return on investment van online marketinginspanningen wordt alleen maar belangrijker. En dat is waar onze web analytics oplossing, webSensor, zich onder andere op richt. Wat dat betreft zitten we dus in een groeimarkt. We zien een partnership met een partij als ClearSense als een manier om versneld te groeien in de markt van web analytics”, aldus Job Heimans, Managing Director van Moniforce.

“In deze snelgroeiende markt kan ClearSense zich met behulp van de tracking & tracing-tool zich onderscheiden,” vult Menno Kenter, algemeen directeur van ClearSense hem aan. “We denken dat het samenwerkingsverband met Moniforce ervoor zorgt dat we onze klanten de komende jaren meerwaarde kunnen bieden. We geven ze beter inzicht in het zoekgedrag van de bezoekers op hun website.” 

Hierdoor zegt ClearSense verder te gaan dan het simpelweg aanleveren geïntegreerde rapportages van Google en Overture. “Met tracking & tracing hebben we nu naast die rapportages ook nauwkeurige metingen van resultaten op de website van klanten. Ideaal aan de propositie is dat we geheel volgens de overtuiging van Clearsense werken met vaste lage maandelijkse abonnementsprijzen. Dus niet op basis van prijs-per-klik of prijs-per-pageview principes,” zegt Wouter Theijsmeijer van ClearSense. 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond