Deel dit artikel
-

Samenwerking MetrixLab en Interview*NSS

De twee onderzoeksbureaus Interview*NSS en MetrixLab zijn een strategische samenwerking gestart. De partijen zullen gezamenlijk nieuwe onderzoeksmethoden ontwikkelen. Een testmethode voor het gebruiksgemak van websites hebben de twee onderzoeksbureaus inmiddels al opgezet. MetrixLab ontkent dat de samenwerking is gestart om de concurrentie beter het hoofd te kunnen bieden.

MetrixLab biedt marketinginformatie en online onderzoeksdiensten. Het bureau is met name bekend van de OpinionBar en OpinionPoll . Onlangs kreeg het bedrijf een nieuwe investering van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital.

Interview*NSS richt zich ook het verzamelen van marketinginformatie. Het bureau heeft met de afdeling Mediadotcom ook een afdeling in huis die onderzoek doet naar internet(gebruik) en publiceert ook de Internetbarometer. Interview*NSS hoopt met de samenwerking meer kennis te krijgen over online marktonderzoek.

Door de samenwerking gaat MetrixLab ook deelnemen aan gezamenlijk marktonderzoek voor offline producten en diensten. Onderzoek wordt gedaan via internet maar ook telefonisch. Een van de eerste gezamenlijke projecten is een onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van websites ('website usability test').

Het lijkt erop dat MetrixLab de samenwerking is gestart om sterker te staan op de Nederlandse markt voor marktonderzoek, waar concurrentie nog eens is verhevigd door de komst naar Nederland in november vorig jaar van Nielsen//NetRatings. Dit onderzoeksbureau verricht met name bereiksmeting op internet, maar biedt ook diensten die in het verlengde liggen van het aanbod van MetrixLab. Volgens Han de Groot, ceo bij MetrixLab, speelt dit niet mee in de wens om te gaan samenwerken. "Gesprekken daarover waren al geruime tijd gaande, voordat Nielsen//NetRatings naar Nederland kwam."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond