Deel dit artikel
-

Sanoma: “Er is vooral een digitale slag te maken bij SBS”

“Je kunt je voorstellen dat er op digitaal gebied bij SBS nog een hele slag te maken is als je kijkt waar zij nu staan”, aldus Dick Molman algemeen directeur Sanoma Media Nederland tegen Emerce. Een van de grote synergievoordelen ligt, met de digitale ervaring van Sanoma Media, dan ook op dit vlak.

Molman kan nog niet in details treden. “De deal is net gemaakt en we moeten als het ware nog naar binnen. We hebben net de sleutel gekregen. De komende tijd gaan we besteden om een beeld te krijgen wat er allemaal is.”

Sanoma en Talpa hebben, zo werd woensdag bekend, het Nederlandse deel van SBS Broadcasting overgenomen van ProSiebenSat.1. Sanoma wordt voor 67 procent eigenaar, de rest gaat naar Talpa. Bij Talpa is het synergievoordeel als ontwikkelaar van televisiecontent duidelijk. Het krijgt met de overname 3 zenders erbij om producten aan te leveren.

De Sanoma-topman wil graag kwijt dat SBS ‘gewoon een televisiebedrijf is’. “Die business willen we exploiteren. Daar bovenop komt pas de synergie.”

De synergie ligt voor Sanoma niet alleen op het digitale vlak. “Binnen Sanoma hebben we kennis en ervaring met doelgroepen. Ik ben er van overtuigd dat onze mensen een rol kunnen spelen wat betreft de inhoud van SBS. De redactie van Libelle bijvoorbeeld heeft een goed idee wat er leeft onder vrouwen. Dat is prima te vertalen naar televisie”, aldus Molman. Een ander punt is promotie. “Je kunt over en weer bladen promoten.”

Molman: “Daarnaast zijn er veel meer domeinen waar wij kennis hebben. Op het gebied van automotive bijvoorbeeld. Daar hebben we veel tijdschriften en databases. Dat geldt ook voor nieuws. We hebben bij NU.nl een complete nieuwsredactie zitten.” Maar zo ver is het allemaal nog niet volgens de algemeen directeur van Sanoma Media Nederland. Er is nog geen lijst met vastomlijnde ideeën. “Het is belangrijk om te weten dat het om kennis en data gaat. We hebben bijvoorbeeld veel e-mailadressen. Al kan ik niet veel concreter worden dan dit.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Van Deurzen

En daarom is het natuurlijk ook heel logisch dat van Heukelom een dag ervoor besluit op te stappen, zujnde verantwoordelijk voor het digitale deel… Sanoma Diital… Enneh waar we ook al helemaal niets van horen is van Michiel Buitelaar, die was/is toch helemaal de digitale geweldenaar vanuit Sanoma Uitgevers??? Ruikt vreemd allemaal.. Of anders gezegd: kriebelt het echt bij van Heukelom of was men klaar met m, en qua timing nu rond??

Klaas

in dit geval zou ik dan ala minuut afscheid nemen van Jeroen Verbeek, nu verantwoordelijk vr Digitaal…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond