Deel dit artikel
-

Sanoma wil grote adverteerders beter van dienst zijn

Een reisaanbieder die vakanties wil verkopen kan binnenkort van Sanoma Digital een propositie verwachten waarin ze over verschillende titels heen leads gegenereerd krijgen. “Naast de verticale titels, willen we ons meer bezig gaan houden met horizontale performance based deals”, aldus de kersverse Uitgever Performanced Based bij Sanoma Digital, Sander ten Dam.

De werkgever van Ten Dam wil op het gebied van performance based grote adverteerders niet alleen met verticale titels een dienst aanbieden, maar ook vanuit het hele cluster horizontaal verschillende assets samenvoegen. Ten Dam: "We kunnen met verschillende titels meerdere diensten tot één pakket samenvoegen."

Het is één van de punten waar Ten Dam zich mee bezig houdt sinds hij drie maanden geleden in deze nieuwe functie bij de uitgever aan de slag ging. Sanoma Digital creëerde de functie en vond in Ten Dam de kandidaat om het uit te voeren. Hij stroomlijnt en optimaliseert alle performanced based marketing binnen de uitgever, dus alle uitgaven die gericht zijn op conversie.

Propositie

In het eerder genoemde voorbeeld van een reisaanbieder is het zo binnenkort bijvoorbeeld mogelijk om vanuit Vakantie.nl, NUreizen en relevante Startpagina-dochters leads te genereren, verpakt in één propositie.

Op dit moment worden die adverteerders nog voornamelijk via een verticale titel geholpen. Er worden losse producten verkocht. "Wij willen naar een partij stappen en kunnen zeggen dat wij de leads leveren die zij nodig hebben. Dat pakken we dan vanuit het cluster op."

Hij vervolgt: "In travel zie je veel aandacht voor trending adverteren. Dat is belangrijk voor de conversie die je genereert. Alleen maar leads zijn dan niet genoeg, daar zul je ook branding in moeten meenemen. Waar we in dit verlengde ook mee bezig zijn en opzetten is een adviesrol. Waarbij we op dit gebied kunnen adviseren, naast enkel het genereren van leads."

Kansen

Op dit gebied ligt voor Sanoma Digital, als het aankomt op performance based nog een grote kans, zo meent Ten Dam. "Met ons brede portfolio kunnen we grote partijen makkelijker ondersteunen."

Andere kansen ziet Ten Dam ook. "We moeten verder de salesfunnel in, dichter op het aankoopmoment zitten. Al zit daar wel een risico aan vast, de revenues zijn groter. Dat is natuurlijk een proces van trial and error wat we niet op elk product uitproberen."

Deel dit bericht

1 Reactie

Stijn Kruijssen

Goede stap natuurlijk, maar "werd tijd" is hier denk ik ook wel op z'n plaats.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond