Deel dit artikel
-

Satama en Stoneroos samen in interactieve tv

Interactief designbureau Satama Interactive is een strategisch partnership aangegaan met Stoneroos, adviseur en ontwikkelaar van digitale en interactieve televisieconcepten. Satama Interactive denkt met de samenwerking meer specifieke kennis in huis te halen over de Nederlandse interactieve televisiewereld, waarin Stoneroos marktleider claimt te zijn.

“Opdrachtgevers van Satama en Stoneroos kunnen daardoor profiteren van de gezamenlijke knowhow over het gehele digitale spectrum, van touch screen en Internet tot mobiele toepassingen en digitale en interactieve TV. Door deze samenwerking kan een goede mix van digitale media slim en effectief worden ingezet voor de merkpositionering van klanten,” zo stellen beide bedrijven.

Satama Interactive heeft de afgelopen jaren in Scandinavië al een aantal projecten op het gebied van digitale en interactieve televisie opgeleverd. Stoneroos voerde in Nederland verschillende interactieve tv projecten uit en werd daarvoor internationaal gewaardeerd met een AFDESI International iTV Award op de MILIA in Cannes.

“De doorbraak van digitale televisie in Nederland wordt elke dag voelbaarder,” zo stellen ze. Satama en Stoneroos werken op dit moment al samen op projectbasis. Intussen werkt Satama ook al aan de volgende stap: digitale televisie op de mobiele telefoon via DVB-H (Digital Video Broadcasting Handheld). In diverse projecten wordt internationaal gewerkt aan de ontwikkeling van DVB-H concepten, waarbij Satama haar expertise demonstreert in de combinatie van deze twee digitale media.

Deze samenwerking tussen Satama en Stoneroos is een gevolg van de wens van opdrachtgevers om bij de positionering van een merk alle digitale uitingen effectief te gebruiken en onderling versterkend in te zetten. Jacco ter Schegget van Satama Interactive: “Als je Satama’s ervaring met het ontwerpen van interfaces en services vergelijkt met de manier waarop Stoneroos interactieve televisie concepten ontwikkelt, zie je dat we elkaar uitstekend aanvullen.” 

Stoneroos benadrukt op zijn beurt: “Door onze samenwerking zijn we prima toegerust om in te spelen op de veranderende media-inzet van onze opdrachtgevers en kunnen we digitale televisieconcepten verrijken met cross channel concepten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond