Deel dit artikel
-

‘Scholieren verliezen interesse in Messenger en Snapchat’

Amerikaanse scholieren lijken de interesse in Facebook Messenger en Snapchat te verliezen. Dat blijkt uit een poll van Wayup onder duizend scholieren van het voortgezet onderwijs. De poll wordt vijf keer per jaar gehouden.

Messenger, Snapchat en Instagram zijn nog altijd favoriet onder scholieren. Maar waar Instagram steeds vaker wordt genoemd, lijken Snapchat en Messenger alweer op de terugtocht. Snapchat vertoonde een stijgende lijn tot september, waarna de app steeds minder vaak werd genoemd. Dezelfde neergaande lijn vertoont Messenger.

Het lijkt er op dat Snapchat en Messenger vooral marktaandeel verliezen aan Instagram. Die app blijft maar stijgen in de polls.

De afnemende populariteit van Messenger onder scholieren wordt overigens niet weerspiegeld in recente cijfers van Nielsen. Sinds de lancering in het voorjaar van 2014 is het aantal gebruikers van Messenger juist met 31 procent toegenomen.

Van de Top 10 van populairste apps onder scholieren is het merendeel sociale media, waarbij met name de hoge positie van Twitter (vierde plaats) opvalt. Sterk opkomende apps zijn die van Tinder, Buzzfeed, Kik en taxibedrijf Lyft.

Candy Crush blijft de onbetwiste nummer 1 game-app, gevolgd door Temple Run en Angry Birds.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond