Deel dit artikel
-

Seat promoot nieuwe Ibiza met Spotify

Autofabrikant Seat afficheert zich met muziekdienst Spotify om hippe aanstaande autokopers naar het VW-merk te lokken.

Reclamebureau Razorfish ontwierp de campagne, die vrijdag live ging, die nauwe verbintenissen heeft met Facebook en Spotify. In de uitingen van de campagne wordt veelvuldig naar de muziekdienst verwezen. Daar staat de playlist ‘Sound of Seat’ van gebruiker Seat Music.

Met twee uur muziek middels 42 liedjes probeert de autofabrikant een sfeerbeeld over te brengen. Dat moet het merkbeleving van de potentiële koper intensiveren.

De negenduizend Facebookvrienden van het automerk kunnen in de komende periode gaan stemmen welke nummers nog meer op de muzieklijst moeten komen.

Verder dan dat gaat de integratie met Seat niet. Het bedrijf geeft geen tijdelijke of permanente abonnementen cadeau aan autokopers. De bestuurder moet of zelf een abonnement nemen, zijn telefoon volladen met muziek of ouderwets cd’s aan zijn autoradio voeren.

Bedrijven als KPN en Ziggo investeren wel tonnen om de muziekdienst als marketingstrument te kunnen inzetten in de vorm van gratis muziek. Seat raadt zijn klanten aan om aan de dealer te vragen of de koper zijn telefoon met de muziekinstallatie in de auto verbinden.

Deel dit bericht

1 Reacties

Copycat

Niet echt heel origineel… er zijn al veel meer automerken die iets met Spotify gedaan hebben. Weer leuk gepubliceerd persbericht vanuit Razorfish zeker.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond