Deel dit artikel
-

Semilo brengt native advertising naar automated trading

Geen plaatjes met reclame, maar gesponsorde verhalen. Dat is wat Semilo’s nieuwe nVision-systeem doet in een omgeving van geautomatiseerde reclame-inkoop.

Het inkopen van ruimte op een website met gesponsorde teksten, advertorials bijvoorbeeld, was tot op heden handwerk. Het nieuwe systeem nVision brengt de inkoop van native advertising naar een geautomatiseerde omgeving.

Semilo werkt met een apart CMS waar adverteerders hun commerciële teksten in kunnen zetten. Aangesloten websites zorgen ervoor dat wanneer deze worden aangeroepen voor publicatie ze in de stijl van de site verschijnen.

Adverteerders kunnen via het reclamenetwerk aangeven volgens welke variabelen ze hun uitingen waar en wanneer willen zien verschijnen. “Een van de grote voordelen voor adverteerders is dat native nu een integraal onderdeel van programmatic campagnes kan zijn, waarbij alle voordelen van programmatic inkoop op native kan worden toegepast.” aldus Hans Caspers, oprichter van Semilo.

Er zijn meerdere vormen van programmatic native advertising binnen het netwerk mogelijk. De eerste campagne is van Vodafone Thuis en loopt via Blue Mango.

Foto: Lyn Lomasi (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond