Deel dit artikel
-

SEOshop introduceert Payments, lage betaaltarieven

Met de introductie van Payments denkt e-commerceplatform SEOshop een game changer in de markt te zetten. “Kleine en middelgrote webwinkels kunnen op prijs gaan concurreren met de allergrootste”, zegt financieel directeur Max Verduyn.

Op 1 december worden payments een vast onderdeel van de abonnementen van SEOshop. Nu is het nog zo dat klanten, dat zijn de webwinkels, een betaalmodule los erbij moeten nemen als module op hun cloudgebaseerde webshop. Over ruim twee weken zet de platformleverancier een eigen betaalmodule in de markt, als onderdeel van alle pakketten, die qua prijs sterk concurreert met die van payment service providers (psp).

“Hoe meer volume een shop doet, hoe meer volumekorting hij krijgt bij een psp. Kleine en middelgrote winkels hebben die volumes niet en betalen dus duurdere tarieven aan de bedrijven die hun betaalverkeer afhandelen.” Verduyn vervolgt: “Onze klanten moeten kunnen concurreren met de grootste webwinkels. Daarom lanceren we Payments.”

Wat de betaaltarieven van Payments houdt de financieel directeur nog onder de pet tot de lancering van de dienst. Dan zal hij eveneens bekend maken met welk bedrijf hij samenwerkt om de betaaldienst te kunnen leveren. Het is in ieder geval een partij met een internationaal bereik, omdat SEOshop Payments in het eerste of tweede kwartaal van volgend jaar ook internationaal wil gaan aanbieden.

Webwinkels die op SEOshop draaien kunnen de lagere prijs voor de afhandeling van betaaltransacties niet gaan gebruiken om hun eigen marges te spekken. Dat staat Europese regelgeving niet toe. De betaalkosten moeten gelijk zijn aan de daadwerkelijk gemaakte kosten om betalingen te verwerken. De consument gaat dus een iets lagere prijs betalen. De webshop zou door lagere verkoopprijzen ook iets hoger in de prijsvergelijkers kunnen komen te staan.

“Ik verwacht dat psp’s ons prijspeil tot op zekere hoogte zullen volgen. De meesten weten al dat we dit op de markt brengen. Zij maken het onderscheid met ons in de toegevoegde waarde die ze leveren.”

Foto: Fufu Wolf (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Max

Goede actie van SEOshop. Ben zeer benieuwd of andere softwarepakketten hiervan ook gebruik mogen maken?

OVStore

Amen, toevoeging voor elke webwinkel!

Peter

Lijkt me een goede ontwikkeling in algemene zin. Ik gok op een samenwerking met Adyen in die specifieke geval, lijkt me enepartij die zo’n initiatief wel kan lijnen met eigen strategie.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond