Deel dit artikel
-

Singles’ Day wordt drieweekse actieperiode

Alibaba rekt Singles’ Day op tot een actieperiode van drie weken waarbij pas op de laatste dag, 11 november, het shoppingfeest plaatsvindt.

Op maandag 24 oktober begint namelijk al de presales periode. Belangstellende consumenten uit China en daarbuiten kunnen hun gewenste aankoop vanaf dan al reserveren. Alibaba wil wel boter bij de vis en vraagt de klant om een aanbetaling.

Pas op vrijdag 11 november moet het volledige bedrag worden voldaan.

Singles’ Day is verworden van een lokaal shoppingfestijn in China tot een internationaal event. Niettemin ligt het zwaartepunt op de thuismarkt en trekt Alibaba Group gedurende 24 uur alle registers open. Er zijn live tv-uitzendingen, optredens van bekende artiesten en tal van andere aandachttrekkende acties.

Alibaba’s event 2021 leverde in 2021 een consumentenomzet op van 84 miljard dollar.

Foto: Jerry Cal (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond