Deel dit artikel
-

Sites Euro 2000; veel bezoek, weinig verkoop

Over een klein maandje begint het grootste voetbalevenement uit de Nederlandse geschiedenis; het EK 2000 . Adverteerders op de sites kunnen tevreden zijn over bezoekcijfers. Via de officiële website kunnen de fans ook allerlei merchandising kopen, maar de verkoop verloopt slechts mondjesmaat. De echte oranje-fan koopt gewoon in het winkelcentrum.

David Farrelly, internet-redacteur bij de UEFA bevestigt dat er online belangstelling is voor het EK 2000. "Onze site trekt elke week meer mensen dan de week ervoor. We merken ook dat er veel meer mensen komen als we de site net een update hebben gegeven. Blijkbaar willen de fans het laatste nieuws lezen. We hebben ook een chat-sessie, dat trekt ook veel mensen aan. De eerste keer hadden we Guus Hiddink te gast. In de afgelopen weken waren Berti Vogts, Robert Waseige en Frank Leboeuf onze gasten. Voetbalnieuws is de kaskraker."

Naast de officiele Euro 2000 website, zijn er in Nederland een aantal officieuze sites, waaronder euro2000.com . Deze website wordt gerund door World Soccer Exchange , zij merken ook dat hun site volop belangstelling geniet van voetballiefhebbers. "Per week hebben we zo'n 40,000 tot 60,000 sessies. In iedere sessie hebben we dan ongeveer 8 of 9 pageviews. Dit geeft aan dat het evenement toch leeft. Ik denk dat dit aantal alleen maar zal toenemen," zegt Guido Mascini van World Soccer Exchange.

Op de site van euro 2000 zijn de artikelen van het voetbalevenement te koop. Copyright Promotion Benelux heeft daarvoor de rechten in handen. Salesmanager Mark van Selms: "Wij geven toestemming aan officiele licentie-afnemers die de producten met het logo van het evenement erop te verkopen. Tot nu toe zijn de omzetten in de Benelux flink gestegen. Ongeveer 70% van de totale omzet komt uit de lage landen, omdat het toernooi hier gehouden wordt."

Over de verkoopcijfers van de online-store van Euro 2000 kan Van Selms niks kwijt. "De online winkel is een week geleden van start gegaan, want we hadden wat startproblemen. Daar kan ik dus nog niks over zeggen. Maar de verwachtingen zijn hooggespannen, want onze doelgroep is jong. Aangezien dat voornamelijk jonge mensen gebruik maken van het Internet willen we niet achterblijven."

Het voetbalspektakel is nog niet begonnen maar het leeft niet alleen online maar het beheerst nu al het leven van veel voetballiefhebbers. Volgens van Selms worden sjaals, voetballen, cups en `T-Shirts het meeste verkocht. De meeste verkoop vindt echter gewoon in de winkels plaats.

Deel dit bericht

4 Reacties

William Foughty

Elke week meer bezoekers.Maar zit Euro 2000 al op de 150 miljoen/dag ??

Gijs Vermeer

Freek

Roland M Heerkens

¨©???Betreft: weinig verkoop Euro 2000™ artikel! Geachte Redactie, Met verbazing heb ik uw bovengemeld artikel gelezen. En wel over het feit dat de enige echte site met officiële Euro 2000™ en KNVB producten niet eens in uw beschouwing is opgenomen. U bent nota bene in het bezit van onze persberichten! Ook Mark van Selms (CPL) had melding moeten maken van het feit dat al onze (en dus zijn licentie) officiële Euro 2000™ producten gewoon bij fanshop.com™ op het internet verkrijgbaar zijn. In onze site http://www.fanshop.com treft U alle door ons bedrijf Badge onder licentie van UEFA/ISL geproduceerde producten. Tevens treft U daar alle door ons bedrijf onder licentie van de KNVB geproduceerde producten, straks inclusief een veiling van alle handtekeningen van het Nederlands XI, en de heren Michels en Rijkaard. Onze fanshop.com wordt wekelijks (53 x per jaar, 2.000.000 lezers direct in de doelgroep!) geadverteerd in Voetbal International, Voetbal International for Kids, Sportweek, Elf en Voetbal Totaal. In samenwerking met Voetbal International en de KNVB hebben we KNVB fotoboeken met 6.000.000 foto’s op de Nederlandse markt geïntroduceerd welke allemaal melding maken van fanshop.com™ . Binnen enkele dagen starten we advertentie’s van ons EK programma in verschillende media, o.a. in Tros Kompas, Wegener bladen , Telegraaf etc en hebben we contracten afgesloten met partijen als World Online, (in 8 landen) Sportdreams, Hot Orange en Ilse. Elke week dienen zich nieuwe partijen aan om onze fanshop.com door te linken naar hun eigen site. Ons bedrijf Badge Direct welke geheel verantwoordelijk is voor de B2C verkoop (o.a. dus fanshop.com™ )verzend per jaar ongeveer 30.000 pakketjes met voetbalmerchandising. We verwachten dat dit jaar daar 5.000 bij zitten van bestellingen van fanshop.com™ . De gemiddelde bestelling ligt rond de fl 75 al verwachten wij dat dit snel zal oplopen. Onze winkel bevat meer dan 1.000 voetbal gerelateerde producten, zowel uit het binnen als buitenland. Dat EK producten niet of nauwelijks verkopen via het net is dan ook niet juist. Als je een onderzoek doet moet je dit wel bij de juiste partijen doen en niet bij partijen als http://www.wiewilmijnekproductenkopen.nl! Altijd voor meer informatie bereid.. Mvg Roland M Heerkens (heerkens@badgeco.com)The Badge Company BV (www.badgeco.com)0348-437.802, fax 0348-431341.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond