Deel dit artikel
-

SKO gaat platformonafhankelijk kijkgedrag meten

De organisatie die in Nederland alle kijkcijfers onderzoekt, SKO, wil op korte termijn ook alle bekeken digitale videostromen kunnen meten. Het zoekt ook aansluiting tot online specialisten om een zo volledig mogelijk beeld van het online kijkgedrag te kunnen weergeven.

Steeds meer consumenten gaan live en on demand televisie kijken zonder dat ze de televisie daarvoor aanzetten. Dit veranderende kijkgedrag noopt SKO ertoe om nieuwe meetsystemen in te zetten en deze andere kanalen ook in het meetsysteem te krijgen. Daartoe zet het op korte termijn een drietal projecten op.

De organisatie die de kijkcijfers levert aan de mediamarkt gaat op korte termijn aan de slag met drie nieuwe terreinen. Het wil de live streams van onder meer Ziggo, UPC en KPN kunnen meten. Daarnaast wil de stichting zicht krijgen op het aantal bekeken commercials op de online kanalen van tv-zenders en andere professionele online partijen. En de metingen van Web-TV moeten worden verbreed naar meer kanalen.

In juni wordt een aanbesteding uitgeschreven waarvoor technische partijen zich kunnen melden voor de realisatie.

‘SKO gelooft sterk in een betrouwbare en onafhankelijke marktstandaard die een objectief, representatief beeld kan geven van de online videomarkt. Dat kan alleen door nauw samen te werken met andere niet aan SKO gelieerde online video-partijen. SKO is daarom actief op zoek naar online partijen, om mee samen te werken aan online video-projecten.‘

Foto: oatsy40 (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond