Deel dit artikel
-

Skyscanner: maandelijks 50 miljoen bezoekers

Reisvergelijker Skyscanner zag het aantal maandelijkse bezoekers aan zijn site aanzienlijk groeien, met de helft, tot maximaal vijftig miljoen per maand. De winst (EBITDA) over 2015 bedraagt 28 miljoen euro.

Dat blijkt uit de jaarcijfers die de vergelijkingssite voor vliegtickets, hotelkamers en huurauto’s vanochtend bekendmaakte. Skyscanner is ook in Nederland actief.

Zestig procent van de bezoekers komt via de mobiele telefoon of tablet op de vergelijker. Iets meer dan veertig procent van de conversies vindt ook plaats op mobiel, wat omgekeerd betekent dat eenderde van de mobiele snuffelaars toch liever nog naar een groter beeldscherm verhuist om de definitieve boeking te doen.

Het Engelse bedrijf trok in januari een nieuwe investering van 171 miljoen euro aan. Met dat geld financiert het vooral zijn buiten-Europese groei. In Japan ging het een joint-venture aan, in China kocht het een lokale speler en in Amerika werkt het op eigen kracht.

Skyscanner bemiddelde bij boekingen ter waarde van 14,4 miljard euro (+49%). De leverde een netto-omzet van 154 miljoen euro op, een plus van 28 procent.

Foto: eager (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond