Deel dit artikel
-

‘Social commerce wordt niks in Europa’

De hypeterm social commerce zingt al tijden rond, maar volgens de analisten van investeerder ARK Invest wordt het niets met social commerce in Europa.

En ook winkelen tijdens live videostreaming wordt in Europa ook schromelijk overschat. In een nieuw gepubliceerde analyse tonen de analisten aan dat vooral China en in mindere mate ook de VS veel te maken krijgt met deze nieuwe vorm van e-commerce.

De gedachte is dat online winkelen een complexe activiteit is in een omgeving waarin verkopers en de kwaliteit van producten niet altijd te vertrouwen zijn. De feedback van vertrouwde ambassadeurs of persoonlijk bekenden fungeert dan als smeerolie richting de belangstellende koper. De app die social en digitale transacties bij elkaar brengt, heeft een winnende combinatie in handen.

E-commerce staat nog een grote groei te wachten, omdat een nieuwe generatie winkelend publiek nog online moet komen. Voor hen is online winkelen geen vervangen voor shoppen bij fysieke winkels, maar de standaard manier om nieuwigheden te verwerven.

Foto: Gauthier Delecroix (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond