Deel dit artikel
-

[Social Conference] ABN AMRO plaatst recensies op productpagina’s

ABN AMRO begint zijn klanten te vragen om recensies te schrijven over zijn financiële producten. De eerste beoordelingen verschijnen bij doorlopende reisverzekeringen, andere producten volgen.

Sinds dinsdag publiceert de bank recensies van klanten die gebruik maakten van hun doorlopende reisverzekering. ABN Amro vraagt daar alleen om als klanten die daadwerkelijk gebruikten, zowel na goed- als afgekeuring van de claims.

“Je kunt zoiets niet half doen, dus we laten in principe alle recensies door die binnenkomen”, aldus Sander Nubé. Hij was een van de sprekers tijdens The Social Conference, georganiseerd door Emerce en KREM.

Het is de bedoeling dat het aantal bankproducten dat klanten kunnen beoordelen wordt uitgebreid. Vrij spoedig wordt het mogelijk om beoordelingen te geven op de dienst waarbij de bank aankomende klanten bij hen thuis een bankrekening laat openen.

De technologie achter het recensiesysteem wordt geleverd door Bazaarvoice. Er is vooralsnog geen uitgeschreven marketingplan om de beoordelingen te gebruiken in toekomstige reclamecampagne. Dat ligt wel voor de hand.

Het publiceren van recensies is een van de middelen waarmee de bank zich dieper in de sociale context wil nestelen waar zijn klanten zich al bevinden. “Sinds september 2010 zijn we onze social media-inspanningen gaan intensiveren, zowel in termen van presence als webcare.”

Op Facebook heeft ABN AMRO nu zo’n 27.000 volgers. Drieduizend meer dan anderhalve maand geleden. Dat aantal groeit zichtbaar, maar niet snel. De enige manier om toegang te krijgen tot de twee miljoen ABN AMRO-klanten die ook op Facebook zitten is met aansprekende campagnes in het algemeen en Facebookreclame specifiek. Van substantiële organische groei is geen sprake.

De focus bij de ledenwerving op social media ligt op jongeren, studenten en young professionals. Die eerste groep is via andere kanalen vrijwel ongrijpbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond