Socialcampagne Van Gogh Museum voor een Oscar

Het Van Gogh Museum voert op socialmedia de campagne #Vincentdeservesthis in de hoop regisseur Hugh Welchman te helpen een Oscar te winnen voor zijn film ‘Loving Vincent’.
Aanstaande zondag wordt duidelijk of #Vincentdeservesthis heeft bijgedragen tot het winnen van een Oscar voor de animatiefilm. Want dan vindt in Hollywood de 90ste Oscarceremonie plaats.
Het Amsterdamse museum zet zijn internationale bekendheid en zijn social bereik in om de film te promoten. Met een billboard op Sunset Boulevard in Los Angeles, advertenties in Amerikaanse filmbladen en een uitgebreide social media-campagne laat het museum weten dat Vincent ‘een Oscar verdient’.
Op 1 juni aanstaande spreekt het Van Gogh op Digital Marketing Live en staat onder andere stil bij #Vincentdeservesthis.
Animatiefilm Loving Vincent geeft in 65.000 frames, door meer dan 125 kunstenaars met de hand geschilderd in dezelfde stijl als Van Gogh, een interpretatie van de laatste jaren van de beroemde schilder.
‘What do you know about his life?’ We congratulate @LovingVincent, @TheAcademy Award nominee for Best Animated Feature. #Vincentdeservesthis pic.twitter.com/VHqL5euRYr
— Van Gogh Museum (@vangoghmuseum) 1 maart 2018
#VincentDeservesThis on Sunset Boulevard, LA@LovingVincent @vangoghmuseum pic.twitter.com/w74Mik8gQ5
— Martijn Pronk (@phmpronk) 26 februari 2018
Foto: Dan Terzian (cc)
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond