Deel dit artikel
-

SpotXchange opent kantoor in Nederland

SpotXchange, een automated trading-platform voor video, opent begin volgend jaar zijn deuren in Nederland en Duitsland.

Waar het bedrijf zich vestigt en onder wiens leiding, dat is nog niet bekend. Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf zet hiermee een volgende stap op het Europese vasteland. Recent opende het al een kantoor met ontwikkelaars in Belfast en verkoopkantoren in Singapore en San Francisco.

Dat Nederland en Duitsland nu aan de beurt zijn, is geen toeval. SpotXchange werd afgelopen zomer eigendom van RTL Group. De Duitsers betaalden 107 miljoen dollar voor een meerderheid van de aandelen. Nederland is een compact land met hoge internetpenetratie (vast en mobiel) waar RTL een stevige marktpositie heeft en een volwassen adverteerdersmarkt.

SpotXchange zorgt er met zijn techniek voor dat adverteerders hun reclamevideo’s kunnen vertonen op websites van aangesloten uitgevers. De adverteerder die de hoogste prijs wil betalen voor een uiting binnen het uitgeversnetwerk krijgt de positie gegund. Het bedrijf doet dit soort veilingen vijf miljard keer per dag.

Het dagelijks unieke bereik van het videonetwerk lag in november op 50 miljoen, drie keer meer dan een jaar geleden.

Adverteerders in Nederland gaven in het derde kwartaal van dit jaar voor twintig miljoen euro uit aan video display-reclame (totaal mediabestedingen: 323 miljoen euro)

Foto: Medhius (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond