Deel dit artikel
-

Stoneroos en PICNIC genomineerd voor New Media Award

Annelies Kaptein (Stoneroos), Wessel de Valk (hoofd nieuwe media VARA) en Bas Verhart (Media Republic, initiatiefnemer PICNIC) zijn genomineerd voor voor de ABN AMRO New Media Award (AANMA), die half november wordt uitgereikt op het congres Onder de Knop 2007 (voorheen TV & Internet) in Bussum.

Het is de tweede keer dat deze prijs zal worden toegekend. Erwin Blom, nu nog hoofd digitaal van de VPRO, was vorig jaar de eerste gelukkige.

Annelies Kaptein van Stoneroos, een bedrijf dat al vijf jaar iTV-oplossingen, games, formats, applicaties bedenkt, ontwerpt en maakt voor omroepen en tv-netwerk providers, heeft haar nominatie volgens de initiatiefnemers vooral te danken aan de zogeheten iFanzy, een persoonlijke elektronische tv-gids.

Wessel de Valk dingt mee omdat de VARA zich zowel qua digitale themakanalen als op internet zeer positief onderscheidt.

En Bas Verhart is behalve directeur van Media Republic ook de drijvende kracht achter PICNIC. Dit evenement, dat een week lang techniek, media, entertainment, kunst en wetenschap combineert, is reeds in twee jaar tijd uitgegroeid tot een (internationaal) begrip en heeft Amsterdam creatief en 'crossmediaal' helemaal op de kaart gezet, stellen de organisatoren.

De winnaar wordt niet door een jury gekozen, maar door bezoekers van het congres. Naast een oorkonde stelt ABN AMRO een Turbopakket samen ter waarde van 1.000 euro: een beleggingsinstrument met aandelen in voortvarende bedrijven in de sector nieuwe media, zoals Google, Apple en Yahoo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond