Deel dit artikel
-

Storing ING Bank houdt nu al uren aan (update)

ING Bank heeft nog altijd niet de oorzaak ontdekt van de langdurige storing. Internetbankieren, iDEAL-betalingen en het gebruik van de mobiele app zijn voor de meeste klanten niet mogelijk.

De storing begon vanochtend rond een uur of tien. Inloggen op de mobiele app geeft een foutmelding en soms gebeurt er na het invoeren van de pincode helemaal niets. “We kijken naar interne en externe systemen”, zegt woordvoerder Jeroen Baardemans.

Er zou geen sprake zijn van een cyberaanval, zoals in het recente verleden. In april kampte ING met aanhoudende DDoS-aanvallen, waardoor een groot deel van de iDEAL-transacties via ING mislukte. Volgens Thuiswinkel.org liep de schade in de miljoenen euro’s.

ABN AMRO heeft enkele weken een speciale webpagina ingericht waar klanten kunnen zien of er storingen zijn in de systemen van de bank. Op deze pagina zijn tevens de beschikbaarheidspercentages van internet bankieren te zien. In het tweede kwartaal van 2014 was internet bankieren bij ABN AMRO 99,72 procent beschikbaar.

Update: de storing is rond 16.00 opgelost. Er was sprake van een probleem bij een van de netwerkleveranciers, waardoor een deel van de klanten hinder ondervond bij het inloggen op iDeal, Mijn ING en Mobiel Bankieren. ‘We hebben een switch gemaakt naar een andere netwerkleverancier en daarmee het probleem verholpen.’

 

Deel dit bericht

6 Reacties

schwegler

Volgens het laatste nieuws waren de storingen om 1600 uur opgelost.
Maar het is nu 17.22 u en kan nog niet op de app of internet bankieren .
Dus volgens mij is er nog niets opgelost .

frans

Om ca 19 uur nog geen oplossing
En maar dikke salarissen betalen aan die klungelaars van ons geld.Rente betalen ze nauwelijks.

George Brink

Hoezo storing om 16 uur verholpen? Nu, om 19.40 uur, kan ik via mijn mobiele app nog steeds niet inloggen ‘wegens herstelwerkzaamheden’.

Eveline

Belachelijk gewoon zeggen dat alles werkt. Maar om 19:45 werkt nog steeds niets.

nailzzz

20.09 uur kan nog steeds niet inloggen via de app. Hoezo opgelost?

Piet Zwolle

Ik begrijp dat de Raad van Bestuur van de ING ballentent de oorzaak niet weet die toch vrij simpel is er zitten teveel onnozele incapabele onbenullen aan het systeem te kloten. Voor het bedrijf zou het een zegen zijn als de onnozele incapabele onbenullen, te beginnen met de Raad van Bestuur, naar het UWV gestuurd worden die ze vervolgens het beste in de tomaten- komkommerpluk kan inzetten, alhoewel ik vrees dat ze er daar ook een zooitje van weten te maken.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond