Deel dit artikel
-

T-Mobile combineert adverteren in game en Hyves

T-Mobile probeert de ‘conversatie’ met zijn doelgroep aan te gaan om vooral de jongere klanten te wijzen op de mogelijkheden van mobiel internet. De telecomaanbieder schrijft dagelijks een speurtocht uit waarbij spelers hints krijgen via internetvideos en krabbelpagina’s op Hyves.

Het Nederlandse filiaal van T-Mobile steekt de tenen in het water met een voor het bedrijf nieuwe manier van internetadverteren. In plaats van grote advertenties in kranten of posters in abri's schrijft de telecomaanbieder een speurtocht op het web uit. Spelers hebben de opdracht uit te vinden waar een fictief spelkarakter, Wendy, die dag naartoe gaat.

Zij geeft hints via Wendyswereld.nl en haar Hyves-pagina. Spelers maken dagelijks kans een Nokia N73 te winnen, een geavanceerd toestel. De interactieve campagne is gericht op de consumentenmarkt.

Volgens de woordvoerster van het bedrijf neemt het gebruik van mobiel internet in Nederland toe, "maar mag nog wel gestimuleerd worden. Daarom houden we de komende 2 à 3 maanden deze actie. Die richt zich niet op toestellen, maar op wat je ermee kan." Spelfiguur Wendy is daarbij een voorlichtingsfunctie toebedeeld.

T-Mobile liet een aparte Hyves-pagina ontwikkelen waar belangstellenden kunnen zien wat het spel inhoudt, maar 'Wendy' ook aan hun vriendenlijstje toe kunnen voegen. Halverwege gisterenmiddag, rond 14:00 uur, ging die teller over de 100. In de ochtend had wendyswereld nog 51 bevriende profieleigenaren.

Hyves-gebruikers kunnen ook Wendy's videoboodschappen aan hun eigen profielpagina toevoegen. Daarmee hoopt T-Mobile een viraal campagne-effect teweeg te brengen.

De webcampagne is gebouwd met Agency.com. Volgens de woordvoerster is het primaire doel van de campagne voorlichting te geven over mobiel internet. Secundair is het genereren van verkeer aan de eigen bedrijfssite.

Het aantal Hyves-vrienden van spelkarakter Wendy is geen meeteenheid waarmee het resultaat van de campagne wordt berekend. Daarvoor hanteert T-Mobile enkel het aantal pageviews dat de spelsite zelf genereert.

Het feit dat mobiel internet nog weinig gebruikt wordt, ligt niet enkel aan de onbekendheid van de techniek.

Uit een recent onderzoek van het Naardense Qelp.com, een selfservicebedrijf voor mobiele telecomoperators, blijkt hoeveel handelingen consumenten moeten verrichten om mobiel internet op hun toestel werkend te krijgen. In het gunstigste geval waren dat 4 menu stappen, met de Nokia 6230, in het ongunstigste geval waren dat er 17, met een Sony Ericsson M600i.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond