Deel dit artikel
-

Talpa neemt belang in spellenbedrijf

Mediabedrijf Talpa neemt een substantieel belang in het Rotterdamse spellenbedrijf Identity Games.

Hoeveel geld met de investering is gemoeid, maken de partijen niet bekend.

Identity Games werd opgericht in 1992 en maakt bordspellen voor de consumenten- en zakelijke markt. In de digitale wereld betekent dat, dat de spellen geschikt worden gemaakt voor tablets.

Talpa, producent van titels als The Voice, Ik Hou van Holland en De Jongens Tegen de Meisjes gaat nu onderzoeken hoe en welke tv-titels het geschikt kan maken als digitaal bordspel. Creatief directeur Emile Kalis van Identity Games: “We kunnen voor Talpa een verlengstuk naar de huiskamer zijn.”

De interesse van Talpa voor de Rotterdamse spellenmaker werd gewekt toen deze GameChanger ontwikkelde. Dat is een zogeheten elektronisch ‘Speelbord voor iPad’. “Identity Games brengt hiermee het spelen met en op tablets in een volgende fase”, zegt Talpa-CEO Pim Schmitz.

“De integratie van televisie, spellen en apps is volop in beweging. Tablets en smartphones vormen het tweede scherm en als producent willen wij de mogelijkheden daarvan optimaal benutten. De mensen thuis willen meer dan alleen maar kijken, zij willen meedoen. Maar ook voor een goed nieuw bordspel van – bijvoorbeeld – ‘Ik Hou Van Holland’ zien wij mogelijkheden”, aldus Schmitz.

Talpa is samen met Sanoma eigenaar van SBS Nederland.

Lees ook:

Deel dit bericht

1 Reactie

Bedrijf verkopen

Entertainment is een sector met heerlijk schaalbare bedrijven. Vooral Talpa staat bekend om het nuttig commercieel exploiteren van zijn wereldwijde netwerk. Met ‘joint-ventures’ over de hele wereld is het voor Talpa –in vergelijking met andere productiehuizen- efficiënter om content te vermarkten. Dit vertaalt zich in een premium die Talpa kan betalen met de deal, terwijl er tegelijkertijd waarde mee gecreëerd wordt.

De tactiek van Talpa is hier voornamelijk op gericht. Belangen in kleine unieke entertainmentbedrijven aanschaffen, en middels het wereldwijd vermarkten van de content hiervan hogere kasstromen genereren tegen een lager risico en op deze manier meer waarde creëren dan het belang gekost heeft. De ultieme waardedrijver voor Talpa.

De synergievoordelen die Talpa verder heeft middels het inzetten van de merknamen van haar bekende Tv-producties en de kennis die ze met deze overname aanschaffen legt ze ook geen windeieren. Een logische deal dus, die waarde voor zowel kopende als verkopende partij zal creëren!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond