Deel dit artikel
-

Talpa versterkt internationale organisatie

Contentproducent Talpa gaat de internationale tak van haar organisatie verder versterken. Na gebleken succes in het thuisland volgt distributie naar zoveel mogelijk markten. Voor dat doel is in Hilversum een afdeling ingericht: Talpa International, onder leiding van Managing Director Maarten Meijs.

Daarbij is er nu ook ondersteuning vanuit de nieuwe afdeling Talpa Connect, met name op het gebied van digitale applicaties en de verwerking en exploitatie van wereldwijd verkregen data. Dit bedrijfsonderdeel wordt sinds kort geleid door Igor Milder, de voormalige CEO van LBi Lost Boys uit Amsterdam. Twee jaar geleden richtte hij met een partner Open Industries op in Utrecht.

Talpa Connect maakt deel uit van Talpa Media en omvat de afdelingen Branded Content, Digital en Data. Bij Data wordt de wereldwijd verkregen data geordend en omgezet in informatie voor zowel intern gebruik als externe exploitatie.

Half augustus is Etienne de Jong bij Talpa International begonnen in de nieuwe functie van Head of International Productions. De laatste jaren was hij actief als international consultant voor de productie en uitrol van Talpas succesvolste tv-formaat The Voice in landen als Duitsland en Frankrijk. Eerder stond hij in diverse rollen aan de wieg van programma’s als All you need is love, Deal or no Deal en Big Brother.

Verder is Gepke Nederlof, al actief binnen Talpa International sinds Januari 2010, benoemd tot Head of Sales. Zij heeft het licensing team onder zich, dat verantwoordelijk is voor alle licentie exploitaties in de wereld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond