Deel dit artikel
-

Target maakt einde aan ‘showrooming’

Target denkt dé oplossing te hebben tegen klanten die in de fysieke winkel komen voelen en snuffelen, showrooming, en dan toch online kopen. Het Amerikaanse warenhuis trekt zijn prijzen gelijk met die van alle internetconcurrenten.

Amerikaanse consumenten hebben geen reden meer om hun spullen niet bij Target te kopen. Zo positioneert de directie het bedrijf althans met een nieuw prijsbeleid. Alle prijzen in de winkels worden namelijk gelijk getrokken met die van de online kanalen van Amazon.com, Best Buy, WalMart en Toys R Us.

Deze Targettruc werd afgelopen jaar wel vaker gebruikt, maar dan enkel tijdens drukke winkelperiodes zoals rond feestdagen. Het verschil is dat het nieuwe prijspeil het hele jaar door geldt.

Het is overigens de vraag in hoeverre deze maatregel het verschijnsel showrooming zal en kan uitbannen. Consumenten willen nu eenmaal hun beoogde aankopen kunnen vergelijken met het aanbod in andere winkels. Bovendien is niet bewezen onder welke omstandigheden consumenten in een winkel afzien van een aankoop als en wanneer ze een internetvergelijking raadplegen.

Foto: Anne Peale S. (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Arjan

Als target dan een paar pc’s neer zet, zodat men meteen alles kan vergelijken, dan wellicht kunnen ze het showrooming stoppen?

hans

Geniaal, de prijs verlagen….
Benieuwd wie hun (duurdere) verkoopkosten moet gaan betalen, zullen ze ongetwijfeld net zo’n geniaal idee voor hebben…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond