Deel dit artikel
-

TBWANeboko lanceert interactieve tak

Het grootste Nederlandse reclamebureau, TBWANeboko, heeft een nieuwe interactieve tak gelanceerd. Flow zal naast het bestaande Agency.com opereren. Het wordt geleid door Edwin Tromp, eerder ceo van Lost Boys en DAG, en digitale baas van Endemol en Talpa.

Dit meldt de papieren Adformatie vandaag. Hoewel ieders mond al jaren vol is van geïntegreerde communicatie worden toch nog regelmatig aparte bedrijfsonderdelen in het leven geroepen voor de digitale media, zoals binnenkort Kobalt met Twist.

TBWA heeft voor merken als Heineken, ABN/AMRO en Albert Heijn al een stevige online propositie, maar Edwin Tromp ziet nog veel kansen. Aanleiding om Flow te lanceren.

"Het einddoel is overigens wel om de verschillende takken te integreren, maar op deze manier krijgt het meer focus en zichtbaarheid binnen de organisatie. Als er slechts twee specialisten worden aangenomen, kan het alsnog worden ondergesneeuwd."

Nu wordt de online advertising voor de klanten veelal uitbesteed, raken die bureaus nu hun werk kwijt? Tromp: "Dat zou natuurlijk een consequentie kunnen zijn."

Games en mobiel

Tromp heeft een voorliefde voor gaming, zal daar veel aandacht naartoe gaan? "Dat zou goed kunnen, maar ook zaken als video of rich media in het algemeen. Bijvoorbeeld korte commercials op Uitzending Gemist, short films of reportages. Men heeft overigens de neiging tot veelzijdgheid, dus op alle kanalen aanwezig zijn, maar dat is zeker niet mijn uitgangspunt. Soms kan een enkel kanaal krachtig genoeg zijn."

En ook dit jaar zou weer de doorbraak van mobile advertising moeten plaatsvinden. "Tja, mobiel is mijn baby’tje, dus dat zou ik dolgraag willen. Ik heb onlangs ook een investering gedaan in een mobiel concept, dus ik ben er helemaal klaar voor. Wat dat is, kan ik helaas nog niet zeggen."

Deel dit bericht

1 Reactie

Jay de Groot

Op zich heb ik nog geen mening van dit initiatief. Wat ik me vooral afvroeg of de in Engeland gevestigede Flow-Interactive.com hier zo blij mee zal zijn.  Omdat het toch een redelijk internationaal bekende partij is. Met grote klanten zoals Easy jet, BBC en Hays. Ik wens Edwin wel heel veel succes met zijn nieuwe avontuur. gr. Jay 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond